فن تانژانت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | شنبه 25 بهمن 1399 در ساعت 14 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فن تانژانت (استوانه ای)

فن تانژانت با نام‌های فن استوانه ای یا فن جریان متقابل در بازار شهرت دارد. در لاتین به نام CROSS FLOW یا Tangential معروف است. این فن متشکل از یک بدنه استوانه ای، یک بوبین، پروانه ، دو بوش (که در سر و ته آن قرار می‌گیرد) است.

طول فن تانژانت از قطر آن بلندتر است و الکتروموتور استفاده شده در آن، از نوع Shaded pile می باشد. دلیل اصلی نامگذاری آن، اینست که هوا از تمام طول فن خارج می‌شود و گستردگی دارد. فن تانژانت از دسته هواکش‌های سانتریفیوژ بشمار می‌رود و پروانه آن‌ها تیپ رادیال فوروارد می‌باشد. در‌واقع دارای تیغه ای است که به جلو خم شده اند و به عنوان بلوئر و تامین کننده هوا کاربرد دارد. جریان هوا در تمام طول آن بصورت یکسان تولید می‌شود و سرعت خروجی این فن‌ها بسیار پایین بوده، لذا همین امر موجب گردیده تا جریان هوا یکنواخت شود. بدلیل سیستم طراحی فن تانژانت، حجم هوای گردش یافته نسبت به سایر فنها بسیار کمتر است. جریان هوا در بیشتر مواقع دو بعدی و از انتهای آن، دور است که این نوع عملکرد فن تانژانت نقطه مقابل عملکرد فن‌های شعاعی هستند لذا جریان هوا بصورت یکسره جریان دارد.

کاربرد فن تانژانت

  • برای نصب گوشه‌ها و جاهایی که با کمبود فضا مواجه هستیم بسیار کارآمد است.
  • فن استوانه ای داخل واحدهای خشک کن، پرده هوا، دستگاه های ذوب، خنک کننده های هوا ترانسفورماتور، سیستم های تهویه مطبوع و ...
  • از دیگر کاربردهای فن تانژانت در سیستم‌های کولینگ تجهیزات الکترونیکی این فن‌ها در صنعت HVAC در سیستم های گرمایشی، سرمایشی، هواساز، ایر واشرها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی فن تانژانت

  • به دلیل جریان هوای کم و سرعت نسبتا کم، صدای آن بسیار پایین است، این یکی از مزیت‌های آن می‌باشد.
  • فن استوانه ای انتخاب مناسبی جهت استفاده در تجهیزات الکترونیکی است که تولید کننده مجبور به طراحی فشرده و باریک می‌باشد.

 

فن گروه Ziehl-Abegg (زیلابگ) از نوع فن تانژانت می‌باشد که کاربرد آن در زمینه صنعتی بسیار وسیع بوده همچنین این محصول توسط بنیس کمپانی وارد شده و بی واسطه و با قیمت مناسب به مشتریان ارائه می‌شود.

این محصول دارای سایز‌‌‌های مختلف است، قیمت آن نسبتا ارزان و مقرون بصرفه می‌باشد.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :