تهویه آشپزخانه صنعتی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 15 تير 1400 در ساعت 1 : 47 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آشنایی بیشتر با سیستم  تهویه آشپزخانه صنعتی 

در این مقاله در مورد سیستم تهویه آشپزخانه صنعتی، تجهیزات آن و همینطور عملکرد این سیستم می‌پردازیم.

قطعات و متعلقات مورد نیاز در تهویه آشپزخانه صنعتی :

  • فن سانتریفیوژ مکنده
  • فن سانتریفیوژ دمنده
  • هود
  • کانال کشی 

نام دیگر فن سانتریفیوژ مکنده، اگزاست فن می‌باشد که در تهویه آشپزخانه صنعتی استفاده می‌شوند معمولا به دو گروه تقسیم می‌شوند

  • هواکش سانتریفیوژ فوروارد
  • هواکش سانتریفیوژ بکوارد

هوایی که از آشپزخانه صنعتی خارج می‌شود معمولا با چربی و دود همراه است بهمین دلیل هواکش سانتریفیوژ فوروارد کارآمد نمی باشد زیرا چربی مابین بالک‌های پروانه انباشته می شوند زیرا فاصله این بالک های پروانه بسیار کم است و همین امر سبب می شود پس از مدت کوتاهی فن عملکرد نامناسب داشته باشد و یا کاملا از کار می افتد. لذ ا از این نوع هواکش برای مکش هوا استفاده می‌شود. این پروانه بصورت ماهامه با مواد خاصی و یا بوسیله افراد متخصص این امر شستشو داده می شود در نتیجه هواکش سانتیریفیوژ بکوارد برای بیرون راندن  و تهویه آشپزخانه صنعتی مناسب است.

 سوالی ممکن است ذهن بعضی از مصرف کنندگان را درگیر کند و آن این سوال است که برای تهویه آشپزخانه های صنعتی، جنس هواکش از جنس آهن کارآمد است یا گالوانیزه ؟

ما سوال شما را این گونه پاسخ خواهیم داد اگر شما برای مدت کوتاهی بخواهید استفاده کنید قطعا گالوانیزه پیشنهاد می شود. از مزایای استفاده از مواد گالوانیزه شده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. طراحی ساده
  2. قیمت پایین
  3. در عین حال مقاومت و استحکام کمتری دارد

چنانچه برای استفاده در مدت طولانی بهترین گزینه، هواکش آهنی می باشد که قیمت آن بالاتر می باشد. عملکرد فن ها و سیستم انتقال نیرو به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت می گیرد. زمانیکه به تخلیه هوای بیشتری نیاز داریم و یا حرارت خارج شده بالا باشد بهتر است از سیستم های غیر مستقیم استفاده کنیم. البته دستگاه غیر مستقیم یا همان (پولی تسمه) علاوه بر قیمت بالا به تعمیرات و نگهداری نیاز دارند و در سرویس دوره ای که انجام می‌شود می‌توان آن را روغنکاری نمود در صورت استفاده از سیستم غیر مستقیم باید از پوشش های محافظ برای دستگاه استفاده گردد. این محافظ ها سبب می شود عللاوه بر محافظت از تجهیزات و قطعات در مقابل علل طبیعی از صدمه های ناگهانی نیز جلوگیری شود.

فن سانتریفیوژ دمنده

نام دیگر فن سانتریفیوژ دمنده (هواساز) می باشد. در بسیاری از آشپزخانه‌های صنعتی ایجاد هوای تازه وجود ندارد زیرا مکشی انجام نمی شود مگر اینکه هوایی برای مکش وجود داشته باشد و این هوا از فضای خارج باید به محیط آشپزخانه وارد شود.  در بعضی مواردیک هواکش صنعتی آکسیال می‌تواند بخش عمده ای از هوای مورد نیاز برای مکش را بوجود آورد. استفاده از یک فن هواساز بدون تجهیزات جانبی می تواند یک تهدید پر خطر باشد. این نوع هواکش علاوه بر  اینکه هوای گرم و سرد را به داخل آشپزخانه وارد می کند می تواند حشرات آزار دهنده را نیز وارد آشپزخانه نماید. این مشکل در تابستان که هوا گرم است می تواند فضای بسیار نامناسبی را در آشپزخانه بوجود آورد زیرا هوای گرم بیرون به داخل آشپزخانه وارد می شود و بهترین راه حل استفاده از یک کولر آبی می باشد. پیشنهاد مجموعه ما این است همزمان مواقع استفاده از یک هواکش سانتریفیوژ دمنده از یک فیلتراسیون خیلی ساده که جهت جلوگیری از ورود حشرات و آلودگی استفاده شود.

هود صنعتی

هود صنعتی در دو نوع دوجداره و تک جداره، با ابعاد منطبق بر استانداردها وجود دارد . طول، عمق و ارتفاع و همچنین کانالهایی که به هود راه دارند . کانال‌های بکار رفته در محاسبات و تهویه آشپزخانه صنعتی نقش بسزایی دارند. مهمترین قسمت در ساخت هود صنعتی جنس ورق بکار رفته در آن است که ترجیحا بهتر است از جنس استیل باشد.

کانال کشی

مهمترین قسمت در تهویه رستوران ها کانال های آن چراکه استفاده از کانال با جنس و ابعاد نادرست ممکن است صحت تهویه را از بین برده همچنین خسارت جبران ناپذیری را به آشپزخانه شما وارد نماید.

بنیس کمپانی علاوه بر فروش انواع فن تابلویی، هواکش صنعتی و خانگی ، برحسب اطلاعات مکفی و تجربه فراوان در‌زمینه تولید و واردات محصولات مذکور، مشاوره های لازم جهت خرید را در اختیار خریداران محترم قرار می‌دهد.

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :